envelope redakcja@polskiinstalator.com.pl home ul. Wąski Jar 9
02-786 Warszawa

Advertisement











Montowanie urządzeń smart home w nowych domach staje się coraz bardziej popularne. 34% osób stawiających dom w 2022 roku zdecydowało się na montaż takich sprzętów. Obserwowany jest umiarkowany, lecz stały wzrost zainteresowania inteligentnymi rozwiązaniami: w 2021 roku było to 32%, a w 2020 roku – 31%. Ośmiu na dziesięciu inwestorów, którzy zainstalowali smart home w swoim domu, planuje rozbudować system o kolejne urządzenia w przyszłości.14

17W artykule znajdują się informacje na temat:

▶ sprzętów, którymi inwestorzy chcą rozbudować swój system w przyszłości,

▶ powodów niezamontowania smart home przez część osób,

▶ planowania zakupu inteligentnych urządzeń w przyszłości.

1531% planuje zakup kamer monitoringu
Wśród osób, które mają zainstalowany system smart home w swoim nowym domu, aż 77% planuje dokupić dodatkowe urządzenia w przyszłości. Sprzęty, którymi najczęściej planują rozszerzyć obecną instalację są kamery monitoringu i systemy oświetlenia. Odpowiedzi takich udzieliło w obu przypadkach 32% ankietowanych.

Co czwarta osoba planująca rozbudować swój system smart home potencjalnie zdecyduje się na zakup inteligentnego wideo-dzwonka lub domofonu. 24% zdecyduje się na sprzęt pozwalający na sterowanie ogrzewaniem, a 23% na instalację smart alarmu. Niektóre osoby planują również dokupienie klimatyzatorów (23%) oraz systemów audio (21%).

Na przestrzeni ostatnich lat wśród urządzeń, które mają stanowić rozbudowę systemu smart home, stale wysoką popularnością cieszą się inteligentne systemy oświetlenia oraz urządzenia zwiększające bezpieczeństwo (np. kamery i alarmy). Rzadziej deklarowane jest zainteresowanie inteligentnymi czujnikami, których chęć zakupu w poprzedniej edycji badania sygnalizowało 27% respondentów (obecnie 11%).

Dla co czwartej osoby sprzęty smart home były zbyt drogie
Większość osób, które stawiało dom w 2022 roku nie zamontowało jednak żadnych inteligentnych urządzeń na etapie budowy. Odsetek inwestorów, którzy podjęli taką decyzję stanowił 66%. Najczęściej deklarowanym powodem było przeświadczenie, że sprzęty takie nie są potrzebne – odpowiedzi takiej udzieliło 43% z nich.

27% inwestorów, którzy nie montowali smart home, uznało, że urządzenia te są zbyt drogie. Niektóre osoby w ogóle nie pomyślały, żeby uwzględnić instalację systemu w planie budowy (14%). Kolejnymi powodami były: brak wystarczającej wiedzy (9%) oraz opinia, że korzystanie z takich urządzeń jest obecnie zbyt mało intuicyjna (2%).

16Połowa osób nie wie, czy chce kupować smart home w przyszłości
Wśród osób, które nie zamontowały w swoim nowym domu inteligentnych urządzeń na etapie budowy domu 52% nie wie, czy podejmie taką decyzję w przyszłości. 31% już teraz wie, że nie będzie chciało inwestować w takie rozwiązania.

Na zakup sprzętów smart home zdecydowanych jest 17% osób, które nie zrobiły tego na etapie budowy. Zapytani o to, jakiego rodzaju urządzenia będą chcieli zamontować, 79% z nich planuje instalacje systemów sterowania ogrzewaniem. 64% chce zainwestować w inteligentne systemy oświetlenia, a 55% w smart wideo-dzwonki.

Niektóre osoby, które nie montowały urządzeń smart home, planują w przyszłości zakup kamer monitoringu (49%) oraz alarmów (43%).

Źródło danych
Dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez serwis Oferteo.pl w styczniu 2023 roku techniką CAWI w ramach Raportu o budowie domów w Polsce. Próba badawcza wyniosła 465 osób, które w 2022 roku budowały dom.

Jak działa Oferteo.pl?
Za pośrednictwem www.oferteo.pl firmy zarejestrowane w serwisie mają możliwość dotarcia do klientów poszukujących usług lub produktów w 900 kategoriach. Pozwala to zaoszczędzić czas potrzebny na pozyskiwanie i obsługę klientów.

Klienci poszukujący konkretnej usługi lub produktu mogą w jednym miejscu bezpłatnie złożyć zapytanie o oferty. Serwis wyselekcjonuje dla nich odpowiednie firmy, które zostaną powiadomione o zapytaniu, by spośród nadesłanych ofert mogli wybrać najlepszą dla siebie.

www.sarota.pl

 

O spółce
Oferteo.pl to wiodący internetowy marketplace w Polsce dla szerokiego spektrum usług, działający w modelu reverse, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają dostosowane oferty. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo połączyło ze sobą prawie 8 mln zlecających i wykonawców. W ostatnim roku obrotowym obsłużonych zostało 1,8 mln zleceń. Platforma Oferteo.pl łączy zleceniodawców z wykonawcami w ponad 900 kategoriach. Wiodące z nich dotyczą usług budowlanych (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), usług finansowych i prawnych (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usług dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i sprzątanie).


 

pi