envelope redakcja@polskiinstalator.com.pl home ul. Wąski Jar 9
02-786 Warszawa

Advertisement











Możliwość udziału w specjalistycznych szkoleniach organizowanych przez firmy z rynku instalacyjnego to dla wielu instalatorów, projektantów czy dystrybutorów istotne wsparcie w zakresie rozwoju zawodowego. To także niezwykle ważny aspekt działalności wszystkich dbających o markę producentów. Dlatego też poprosiliśmy współpracujące z nami firmy, reprezentujące różne branże, o krótką wypowiedź na ten temat. Zapytaliśmy o plany związane z organizacją szkoleń w 2014 r., doświadczenia z wcześniejszych spotkań z instalatorami i projektantami oraz o tematy, które wywołują największe zainteresowanie. Pytaliśmy także o to, jak oceniają funkcjonowanie swoich stron internetowych w zakresie pomocy szkoleniowej oraz czy planują wprowadzać nowe formy przekazu w bieżącym roku.


Robert Bosch Sp. z o.o. – Buderus

Piotr Narkiewicz, kierownik działu marketingu komunikacyjnego Bosch Termotechnika

Z nowym rokiem Buderus rozszerza program szkoleń o nowe moduły tematyczne, doceniając tę formę podnoszenia kompetencji swoich partnerów i umacniania, dzięki nim, wizerunku marki na rynku. Oprócz standardowych szkoleń handlowych (prezentujących ofertę i podstawowe zastosowanie urządzeń), nacisk położony będzie na specjalistyczne szkolenia techniczne, pozwalające na zdobycie nie tylko wiedzy teoretycznej, ale i praktycznej.

Szkolenia techniczne prowadzone są w naszych specjalnie wyposażonych salach szkoleniowych, gdzie uczestnicy mogą doskonalić swoje umiejętności, sprawdzając w praktyce obsługę i działanie urządzeń oraz osprzętu i automatyki. W ten sposób możliwe staje się dogłębne przyswojenie np. zasad instalacji i pierwszego rozruchu kotła, łączenia automatyki czy doboru i serwisu urządzeń oraz osprzętu. Dodatkowo, podczas szkoleń wykorzystywane są techniki multimedialne, filmy, animacje, co uatrakcyjnia przekaz informacji oraz czyni je bardziej przystępnymi.

Szkolenia techniczne kierowane są do specjalistów z branży – instalatorów i serwisantów, którzy już pracują lub dopiero chcą rozpocząć pracę z urządzeniami Buderus. Odrębną i niezwykle znaczącą grupę odbiorców szkoleń stanowią projektanci. Będzie im dedykowana niezależna seria szkoleń, podczas których zostaną poruszone tematy dotyczące głównie nowych technologii oraz doboru urządzeń do wymogów użytkownika i charakteru instalacji. Tego typu spotkania będą mieć charakter seminaryjny i często połączone będą z panelem dyskusyjnym.

Kolejną formą przekazywania wiedzy specjalistom są wdrożone przez Buderus szkolenia internetowe (tzw. e-szkolenia). Partnerzy Buderusa (firmy współpracujące) mają dostęp do specjalnej platformy, na której e-szkolenie można odbyć bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze dnia, na każdym komputerze z dostępem do internetu. Można je przerwać w dowolnym momencie i ponownie do niego wrócić. Po poprawnym zaliczeniu pytań testowych, można wydrukować imienny certyfikat.

Oczywiście, oprócz samych szkoleń, istotne są dziś także udostępniane materiały. Stanowią one nie tylko ważne uzupełnienie informacji przekazywanych podczas szkoleń, ale i narzędzie do codziennej pracy instalatorów, serwisantów, czy projektantów. Właśnie dlatego Buderus tworzy wiele nowych pomocy: materiałów drukowanych, programów doborowych, arkuszy kalkulacyjnych, aplikacji, portali internetowych, które są dedykowane poszczególnym grupom specjalistów.

Cichewicz Kotły C.O. Sp. z o.o.

Robert Cichewicz, prokurent

Jeszcze w styczniu planujemy otwarcie w Grodzisku Mazowieckim (kierunek Żyrardów), przy ul. Orlicz Dreszera 14, nowego centrum szkoleniowo-dydaktycznego z zakresu OZE. Centrum to, działające pod szyldem tanieogrzewanie sp.j., to nasz pomysł na edukację instalatorów oraz inwestorów w zakresie odnawialnych źródeł energii oraz możliwości korzystania z dofinansowania do inwestycji w tym sektorze.

Niestety, polscy hurtownicy nie są zainteresowani takimi pomysłami, dlatego też jego realizacji my się podjęliśmy – jako firma od kilkudziesięciu lat produkująca na polskim rynku kotły na biomasę. Podobne punkty szkoleniowo- dydaktyczne otworzyliśmy już w Grudziądzu (ul. Rapackiego 37) i Płońsku (ul. Rzemieślnicza 11). Poszukujemy kolejnych lokalizacji.

Otwarciu centrum będzie towarzyszyć szkolenie z zakresu odnawialnych źródeł energii oraz nowego programu dofinansowującego urządzenia zasilane z OZE – Prosument. Odbędzie się też pokaz działania kominków peletowych oraz kotła peletowego.

Podczas naszych najbliższych szkoleń, organizowanych w kilku terminach do końca lutego bieżącego roku w ośrodkach dydaktyczno-szkoleniowych w Grodzisku Mazowieckim, Płońsku i Grudziądzu, m.in. będzie omawiana tematyka:

 

  • doboru i montażu kotłów c.o. oraz systemów grzewczych na biomasę, w tym słomę, pelety, brykiety, pestki, zboże;
  • doboru i montażu zestawów fotowoltaicznych i ogniw solarnych;
  • dofinansowania na ww. produkty w ramach programu Prosument.


Szkolenia są oczywiście bezpłatne. Można kontaktować się w tej sprawie z działem szkoleń i doradztwa producenta.

Ferro S.A.

Łukasz Biernacki, product manager

Firma Ferro co roku organizuje szkolenia dla instalatorów, serwisantów i dystrybutorów. W tym celu wykorzystujemy Centrum Laboratoryjno-Szkoleniowe – unikatową na polskim rynku jednostkę badawczą, która powstała z inicjatywy inżynierów działu technicznego Ferro, współpracującą z AGH oraz z krakowskim Instytutem Nafty i Gazu. W naszym centrum szkoleniowym na stanowiskach badawczych demonstrujemy pracę urządzeń we wszystkich cyklach pracy, a uczestnicy szkoleń mają możliwość samodzielnego programowania i regulacji pracującej instalacji. Duży nacisk kładziemy na prezentację kontroli jakości produktów pod kątem wytrzymałości na zginanie, wysokie ciśnienie i wysoką temperaturę – w ten sposób uczestnicy sprawdzają baterie i zawory.

Zakres szkoleń jest bardzo szeroki i obejmuje zagadnienia techniki grzewczej oraz armatury sanitarnej, takie jak:

  • zawory – testy wytrzymałościowe, kontrola jakości;
  • armatura regulująca i zabezpieczająca w instalacji – jej rola i funkcje oraz właściwy montaż;
  • system rozdzielaczy mosiężnych – zakres stosowania i regulacja;
  • system elektronicznego sterowania ogrzewaniem podłogowym – elementy składowe, programowanie i podłączanie;
  • pompy energooszczędne – obsługa, właściwości;
  • przegląd oferty w zakresie armatury sanitarnej ze szczególnym uwzględnieniem nowości produktowych;
  • baterie i natryski oszczędzające wodę – zasada działania.


Spotkaniom w laboratorium towarzyszą prezentacje multimedialne i oczywiście ożywione dyskusje. Największe zainteresowanie wywołują nowości i testy produktów. Oprócz szkoleń stacjonarnych organizujemy również wyjazdowe, których koordynacją zajmują się przedstawiciele handlowi Ferro.

Uczestnicy szkoleń otrzymują katalogi, materiały techniczne i reklamowe oraz są informowani o dostępności wszystkich pomocy na naszej stronie internetowej. Ukończenie szkolenia jest równoznaczne z otrzymaniem imiennego certyfikatu podpisanego przez prezes Ferro, Anetę Raczek.

Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie tą formą przekazywania wiedzy. Oprócz świetnego zaplecza badawczego dysponujemy profesjonalną kadrą. Nasi szkoleniowcy to inżynierowie z dużym doświadczeniem zawodowym oraz kompetencjami trenerskimi. Szkolenia są niewątpliwym wsparciem dla instalatorów, mamy również nadzieję, że oprócz wiedzy teoretycznej i praktycznej propagujemy kulturę techniczną.

Isko Sp. z o.o.

Damian Strugała, dyrektor handlowy

Nasza firma, jako producent i właściciel określonych marek produktów oraz dystrybutor, od ponad 20 lat organizuje samodzielnie lub wspólnie z producentami szkolenia techniczne, w szczególności dla instalatorów i doradców technicznych (sprzedawców). Ich organizację ułatwia nam posiadanie własnego, nowoczesnego ośrodka szkoleniowego. W zależności od potrzeb i wymagań organizujemy również szkolenia i prezentacje w terenie, głównie u naszych klientów.

W bieżącym roku chcemy się szczególnie skoncentrować na szkoleniach o charakterze techniczno-serwisowo-marketingowym, z podziałem na określone rodzaje marek produktów. Będą one kierowane do określonych grup słuchaczy: zarówno instalatorów, jak i doradców technicznych oraz projektantów, którzy będą mogli dokonać wyboru odpowiedniej dla siebie tematyki. Zasadnicze cele tych szkoleń to poprawienie jakości wykonywania i obsługi technicznej instalacji oraz przekazanie wiedzy praktycznej, zarówno w zakresie technicznym, jak i funkcjonowania na rynku instalacyjnym. Aby osiągnąć te efekty, planujemy realizować szkolenia na zasadzie wskazywania najczęściej popełnianych błędów technicznych, możliwości montażowych oraz wykazania określonych korzyści dla instalatorów i użytkowników (przy zastosowaniu sprawdzonych i dobrych jakościowo towarów). Oczywiście, będziemy także prezentować produkty oraz przypominać zasady ogólnej wiedzy technicznej i bezpieczeństwa pracy. Z naszych doświadczeń wynika, że w zakresie montażu instalacji grzewczych z kotłami na paliwa stałe wciąż występują ogromne problemy. Ten temat był przez nas prezentowany niedawno w kilku artykułach w "Polskim Instalatorze".

Jeśli chodzi o materiały techniczne zamieszczane na naszej stronie internetowej, to liczymy, że dzięki tym informacjom w coraz większym stopniu docieramy do instalatorów, projektantów, ale również do użytkowników. Duża w tym względzie jest rola bezpośrednich spotkań z instalatorami i projektantami, podczas których zwracamy ich uwagę na to, że informacje techniczne o produktach są na bieżąco aktualizowane na naszej stronie internetowej. Takie sprzężenie szkoleń i spotkań z działaniami w internecie powinno ułatwić utrwalenie wiedzy w zakresie coraz to bardziej skomplikowanych, innowacyjnych rozwiązań technicznych.

Szczegółowy plan szkoleń na najbliższe miesiące, wraz z tematami i rodzajem szkoleń, jest już dostępny na naszej stronie internetowej. Wystarczy się zarejestrować, a w odpowiedzi zaproponujemy minimum dwa terminy z przedmiotowych szkoleń.

KAPE S.A. – Polsko-Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej

Katarzyna Świerczewska, kierownik, Polsko-Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A.

Działalnością szkoleniową w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A. (KAPE) zajmuje się Polsko-Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej. Specjalistyczne szkolenia, skierowane głównie do branż energochłonnych, bazują na praktycznych osiągnięciach polskich przedsiębiorstw, a także wieloletnich doświadczeniach gospodarki japońskiej i europejskiej. Zapraszamy na nie inżynierów, kadrę techniczną i ekonomiczną, kadrę zarządzającą, służby nadzoru energetycznego, a także konsultantów i projektantów świadczących usługi dla przedsiębiorstw oraz wszystkich zainteresowanych problematyką efektywnego zarządzania i użytkowania energii.

Przeszkoliliśmy już około 2500 osób oraz zorganizowaliśmy szereg seminariów i warsztatów w obszarze efektywności energetycznej, zarówno w systemie otwartym, jak i zamkniętym. Z końcem 2013 r. uruchomiliśmy np. nowy cykl szkoleń "Energooszczędne biuro", adresowany do kadry technicznej, administracyjnej, ekonomicznej oraz zarządzającej nieruchomościami i ochroną środowiska w budynkach biurowych. Inne obszary tematyczne naszych szkoleń, które szczególnie mogą zainteresować instalatorów i projektantów instalacji, to m.in.:

  • zarządzanie energią i racjonalne jej użytkowanie,
  • udział w systemie Białych Certyfikatów (autorskie warsztaty szkoleniowe),
  • audytor efektywności energetycznej i menadżer ds. energii (szkolenia kompleksowe dające przekrojową wiedzę),
  • stosowanie technologii wykorzystujących odnawialne źródła energii.


Do dyspozycji uczestników szkoleń mamy salę szkoleniową oraz laboratorium efektywności energetycznej, w którym odbywają się praktyczne warsztaty z wykorzystaniem urządzeń przemysłowych. Podczas szkoleń w laboratorium prowadzimy praktyczne ćwiczenia z metod efektywnego użytkowania urządzeń przemysłowych, mających na celu obniżenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw i podniesienie ich konkurencyjności.

Należy podkreślić, że nasze przemysłowe laboratorium efektywności energetycznej jest jedynym tego rodzaju ośrodkiem szkoleniowym w kraju. Wyposażone zostało w sześć typowych, opomiarowanych urządzeń eksploatowanych w zakładach, które generują wysokie zużycie energii. Ćwiczenia prowadzimy z wykorzystaniem stanowisk: układu pomp, wentylatora, zestawu sprężarek, szybkiej wytwornicy pary, palnika, odwadniaczy oraz stanowiska oświetleniowego z nowoczesnym systemem sterowania.

Kampmann Polska Sp. z o.o.

Maciej Danielak, kierownik działu sprzedaży

Dla firmy specjalistycznej o bardzo szerokiej palecie produktów, jaką jest Kampmann, kontakt z instalatorami, projektantami oraz hurtowniami specjalistycznymi jest szczególnie istotny. Ponieważ kładziemy nacisk na cały system oraz jego funkcjonalność, a nie tylko na pojedyncze urządzenie, ważne jest, aby oferować naszym klientom również szkolenia i konsultacje. Strategią firmy Kampmann jest bezpośredni kontakt z klientem, np. z instalatorem czy inwestorem. Tak więc codziennie, w każdym regionie Polski możliwe jest bezpośrednie spotkanie z naszym pracownikiem i skonsultowanie z nim problemu.

Oczywiście, co roku oferujemy także szkolenia dla instalatorów i projektantów. W 2014 r. chcemy szczególny nacisk położyć na omówienie zagadnień dotyczących nowych wymagań dyrektywy ErP w odniesieniu do naszych urządzeń, jak i zagadnień regulacyjnych. Przedstawienie możliwości w zakresie rozwiązań hotelowych, budowy systemów centralno- decentralnych, jak i specjalnych projektów systemów podłogowych – to tematy, które naszym zdaniem również spotkają się z dużym zainteresowaniem.

Szkolenia mają charakter jednorazowy, dlatego staramy się, aby wszystkie materiały techniczne oraz kalkulatory doboru dostępne były na naszej stronie internetowej. Zapraszamy do kontaktu z nami poprzez tę stronę.

Unical Polska Sp. z o.o.

Bartosz Świetliński, dział techniczny

Oddział firmy Unical w Polsce przeprowadza coroczny cykl szkoleń dla projektantów, instalatorów lub serwisantów w nowoczesnej sali szkoleniowej w Zabrzu. Szkolenia są prowadzone w małych, kilkuosobowych grupach w taki sposób, aby każdy z uczestników miał możliwość bezpośredniego kontaktu z urządzeniem. W zależności od stopnia zaawansowania kursantów, szkolenia mają cykl jedno- lub dwudniowy i obejmują zarówno część teoretyczną (ok. 30%), jak i praktyczną (ok. 70%). Zajęcia polegające na bezpośredniej ingerencji w zakres budowy kotła, jego demontażu oraz ponownym montażu, a także wykonaniu tzw. pierwszego uruchomienia są odbierane bardzo pozytywnie.

Jako producent urządzeń grzewczych szczególną uwagę poświęcamy rzetelnej i profesjonalnej obsłudze klienta końcowego i użytkownika. Podczas weryfikacji osób, które są zainteresowane uzyskaniem certyfikatu Autoryzowanego Instalatora lub Autoryzowanego Serwisu w zakresie naszych produktów, zwracamy uwagę na ich doświadczenie oraz indywidualne predyspozycje. Nabór na serwisantów jest prowadzony stale, należy jednak mieć na uwadze, że naszym głównym atutem jest jakość, a nie ilość, tym samym liczba zamiejscowych serwisów jest ściśle kontrolowana. Wytypowane firmy serwisowe, które w 2013 r. szczególnie wyróżniły się w swojej pracy, zostały przez nas wyróżnione i otrzymały status Serwisu Fabrycznego Unical – QTEAM. Serwis taki otrzymuje wiele dodatkowych obowiązków, ale również przywilejów, dzięki którym nasze usługi, w tym podejście do klienta, są wysoko oceniane.

Ponieważ oferta Unical jest ciągle poszerzana, każdy z Autoryzowanych Serwisantów jest zobowiązany do okresowego uczestnictwa w szkoleniach. Obecnie nasza sala szkoleniowa jest np. wyposażana w urządzenia zasilane peletami, zarówno małej, jak i średniej mocy, dzięki czemu serwisanci będą mogli dogłębnie zapoznać się z takimi kotłami, ich obsługą i ustawieniem najlepszych parametrów pracy. Oprócz ściśle technicznych aspektów urządzeń grzewczych, zwracamy uwagę na rozwiązywanie problemów w nowych lub istniejących instalacjach, celem przywrócenia bezpieczeństwa oraz prawidłowej pracy zarówno urządzeń grzewczych, jak i całych układów.

Unical organizuje również zewnętrzne spotkania z projektantami i instalatorami, które prowadzą regionalni kierownicy sprzedaży, prezentując najnowsze urządzenia trafiające na rynek. Bardzo bogata oferta urządzeń UNICAL wymusza organizację kilkudziesięciu szkoleń w ciągu roku.

Wraz z początkiem 2014 r. na naszej nowej stronie internetowej będzie można znaleźć wiele przydatnych informacji, zarówno technicznych, jak i marketingowych, schematów instalacji, urządzeń oraz innych produktów, które można zaprezentować klientowi. Liczymy, że wewnętrzne forum serwisowe ułatwi wymianę doświadczeń między instalatorami i serwisantami pozwalając na podniesienie kwalifikacji i jakości świadczonych usług.

VESBO Poland Sp. z o.o.

Michał Kmiecik, dyrektor handlowy

W tym roku będziemy kontynuować cykl autorskich spotkań, funkcjonujących pod nazwą "Śniadania VESBO" i organizowanych w partnerskich hurtowniach. Są to działania o charakterze edukacyjnym, skierowane zarówno do pracowników hurtowni, jak i instalatorów dokonujących w nich zakupów.

Naszych prelegentów można będzie także posłuchać podczas "Seminariów Regionalnych" dla branży instalacyjnej, które odbywać się będą w sześciu miastach Polski.

Planujemy również uruchomić platformę edukacyjną "Akademia VESBO". Będzie to strona internetowa, na której zarówno instalatorzy, jak i właściciele i pracownicy hurtowni będą mieli okazję zapoznać się z naszymi produktami oraz obejrzeć filmy instruktażowe dotyczące montażu poszczególnych typów instalacji. Znajdzie się tu także miejsce na fachowe porady i artykuły, informacje o zbliżających się "Śniadaniach z VESBO" i "Seminariach Regionalnych" oraz relacje z imprez szkoleniowych czy wyjazdów studyjnych do Turcji, gdzie mieści się fabryka VESBO. Dodam, że w nadchodzącym roku wyjazdy takie stanowić będą główną nagrodę we wdrażanych w ramach Akademii VESBO programach dla kupujących produkty VESBO – lojalnościowym dla instalatorów i partnerskim dla hurtowni. Warto zatem śledzić informacje o starcie Akademii VESBO, bowiem znajdzie się tam nie tylko wiele cennych informacji i porad, ale także za jej pośrednictwem można będzie rejestrować swoje zakupy i zdobywać cenne nagrody.

Do tej pory w zakresie szkoleń przede wszystkim skupialiśmy się na pracy z instalatorami – organizowaliśmy dla nich wspomniane "Śniadania VESBO", nagradzaliśmy naszą firmową odzieżą czy zgrzewarkami. I tę współpracę chcemy kontynuować także w tym roku, przekazując instalatorom informacje na temat innowacji VESBO w zakresie systemu instalacji PP-R, lepiej zapoznając ich z jakością naszych systemów oraz zwiększając intensywność praktycznych szkoleń, dotyczących montażu i użytkowania.

Według nas zawsze warto inwestować w bezpośrednie relacje, które mają miejsce podczas spotkań z instalatorami, ponieważ tylko takie relacje dają możliwość obustronnej wymiany cennych informacji.

Instalatorzy to szczególnie zapracowany "naród" – nie zawsze mają czas na śledzenie zmian na stronie internetowej, natomiast na zorganizowanych z myślą o nich spotkaniach, mają szansę poznać nowości w ofercie i uzyskać praktyczne wskazówki, które dotyczą produktów, a także zadać pytania wynikające z ich doświadczeń. My z kolei – dzięki takim spotkaniom – otrzymujemy informację zwrotną od instalatorów na temat ich wymagań i oczekiwań, co pozwala nam dostosować działania do potrzeb. Tak zresztą działa firma VESBO na całym świecie, co reguluje schemat jakości VESBO.

Viega Sp. z o.o.

Tomasz Pawlak, przedstawiciel handlowy

Od marca 2010 r. firma Viega ma własne centrum szkoleniowe przy ul. Postępu 6 w Warszawie. Obiekt znajduje się w budynku klasy A i ma powierzchnię ponad 200 m². Centrum podzielone jest na dwie części: salę do prezentacji multimedialnych oraz część ekspozycyjno- warsztatową. Ekspozycja obejmuje najważniejsze produkty Viega z dziedziny techniki instalacji zaprasowywanych, stelaży podtynkowych i techniki odprowadzania wody.

Prezentowane są tam zarówno pojedyncze wyroby, jak i przykłady zmontowanych instalacji wody użytkowej, centralnego ogrzewania czy gazu. W tej części do dyspozycji uczestników szkoleń jest również specjalnie wyposażony stół, przy którym każdy może samodzielnie wypróbować technikę zaprasowywania i opanować podstawowe zasady montażu systemów.

Szkolenia organizujemy przede wszystkim dla instalatorów, handlowców z branży sanitarno-grzewczej i projektantów. Program spotkań obejmuje część teoretyczną, dotyczącą oferty Viega, odpowiedniego doboru materiałów instalacyjnych czy zasad montażu, jak i zajęcia praktyczne, polegające np. na zaprasowywaniu złączek, montażu przycisków do stelaży i odpływów liniowych.

Podczas szkoleń zapewniamy wszystkim uczestnikom catering. Każdy z gości otrzymuje też zestaw materiałów pomocnych w pracy z produktami Viega, takich jak katalog produktów, poradniki techniczne czy prospekty.

Zajęcia w centrum szkoleniowym nie są jedynie wykładami. Doświadczenie pokazuje, że to również bardzo ciekawe forum wymiany informacji i okazja do rozwiązywania problemów, z którymi spotykają się zarówno wykonawcy, jak i handlowcy. Dla tych pierwszych ważne są takie zagadnienia, jak korozja materiałów i sposoby jej uniknięcia czy montaż w trudno dostępnych miejscach. Handlowców interesuje natomiast np. dobór produktów do niestandardowych rozwiązań w łazienkach. Firma Viega stara się docierać także do nowych grup odbiorców. Przykładem jest nawiązanie współpracy z Polskim Zrzeszeniem Płytkarzy. W pracy glazurników na porządku dziennym są m.in. kłopoty ze zmianą prowadzenia dróg przewodów lub konieczność łączenia dwóch różnych materiałów instalacyjnych. Wykonawcy ci mają także okazję poznania nowych produktów i rozwiązań w technice odprowadzania wody, z którą spotykają się na co dzień.

Viessmann Sp. z o.o.

Paweł Kowalski, wykładowca Akademii Viessmann

Firma Viessmann od lat organizuje szkolenia branżowe dla projektantów, architektów, instalatorów i handlowców. Nowością wprowadzaną wiosną 2014 r. będą szkolenia doborowo-montażowe z instalacji fotowoltaicznych, którymi coraz częściej interesują się inwestorzy, a na rynku brakuje fachowców w tej dziedzinie. Mamy nadzieję, że uda nam się zapełnić tę lukę. W promowaniu wiedzy o fotowoltaice współpracujemy także z "Polskim Instalatorem", przygotowując cykliczny poradnik na temat małych instalacji fotowoltaicznych.

W tym roku w dalszym ciągu będziemy proponować udział w dwudniowych szkoleniach z zakresu montażu, uruchomienia (zajęcia praktyczne na kotłowni szkoleniowej) oraz doboru kotłów wiszących.

W ofercie będzie również bardzo popularne szkolenie montażowo-uruchomieniowe z kolektorów słonecznych, które od niedawna jest dwudniowe: pierwszy dzień to teoretyczne przedstawienie oferty kolektorów i niezbędnego osprzętu oraz dobór instalacji solarnej, a drugi to zajęcia praktyczne z taką instalacją.

Nie zabraknie także szkoleń doborowo-montażowych z pomp ciepła. Oferujemy np. jednodniowe szkolenie dotyczące pomp ciepła typu solanka-woda oraz woda-woda. Osobne szkolenia to dobór i montaż pomp ciepła typu powietrze-woda, w tym pomp typu Split.

Będą też szkolenia doborowo-montażowe z wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła oraz z kotłów stojących większych mocy. Szczegółowy harmonogram szkoleń można znaleźć zawsze na stronie Viessmanna lub Akademii Viessmann.

Uczestnicy naszych szkoleń mają bardzo zróżnicowany poziom wiedzy praktycznej i teoretycznej. Nie brakuje osób wysoce wyspecjalizowanych z ogromną wiedzą i umiejętnościami, które mimo to odwiedzają nas, aby być na bieżąco, choćby z nowościami produktowymi. Przychodzą też osoby dopiero zaczynające w branży, których wiedza jest bardzo ograniczona. Nasze szkolenia są dla wszystkich, poziom przekazywanej wiedzy i zagadnień staramy się dopasować na bieżąco do wymagań grupy. W razie potrzeby zapraszamy do udziału w szkoleniu także naszych serwisantów fabrycznych, aby przybliżyli uczestnikom problemy, z jakimi mogą się spotkać zajmując się rzeczywistymi instalacjami. Nic tak nie uczy, jak wzajemna wymiana doświadczeń, do czego zachęcamy uczestników naszych spotkań.

Firma Viessmann na swojej stronie internetowej umieszcza kompletny zbiór dokumentacji technicznych do urządzeń aktualnie oferowanych, jak i wycofanych ze sprzedaży – to ważne źródło informacji, z którego można powszechnie korzystać. Dodatkowo, każdy uczestnik szkolenia otrzymuje dostęp do portalu, na którym umieszczone są materiały ze szkoleń prowadzonych przez Akademię Viessmann.

Internet to jednak tylko uzupełnienie. Uważamy, że konieczny jest bezpośredni udział w organizowanych szkoleniach, chociażby ze względu na praktyczne zajęcia w kotłowni szkoleniowej, gdzie bezstresowo można zapoznać się z pracującym urządzeniem, nauczyć jego obsługi i wykonać procedurę uruchomienia.

Zehnder Polska Sp. z o.o.

Paweł Kozyra, koordynator ds. technicznych

To już kolejny rok, w którym firma Zehnder Polska na pierwszym miejscu stawia szkolenia oraz wsparcie techniczne, zarówno dla osób rozpoczynających działalność, jak i już działających w branży wentylacyjnej i grzewczej. W zeszłym roku przeprowadziliśmy wiele szkoleń o różnym stopniu zaawansowania oraz liczne akcje promocyjne, mające na celu wzmocnienie i poszerzenie naszej współpracy z projektantami i instalatorami. Jedną z takich akcji jest partnerski projekt Mr. Charleston, trwający do końca stycznia tego roku, który ma na celu promowanie grzejników Zehnder Charleston oraz wsparcie przy ich doborze i montażu.

Podobne, równie ważne projekty, to: Comfosystems Profi oraz Comfosystems Promotor, trwające do końca stycznia. Oba są dedykowane osobom chętnym do zdobywania lub poszerzania wiedzy o systemach wentylacji firmy Zehnder – w zakresie doboru, projektowania czy montażu systemu. Liczymy na to, że osoby lub firmy, które biorą czynny udział w naszych akcjach, za jakiś czas będą liderami sprzedaży wentylacji w swoich regionach.

Kolejna akcja to dedykowany projektantom branżowym konkurs: Projektujesz! Zyskujesz!, który trwa do końca marca tego roku. Projektant może tutaj liczyć na wiele nagród oraz ofertę stałej współpracy na atrakcyjnych warunkach i promocji. Wspomniane akcje niedługo się zakończą, ale będą kolejne ich edycje w 2014 r. w odnowionej formule. Ocena dotychczasowych działań pozwoli nam jeszcze lepiej je przygotować.

Pragniemy, aby wiedza, którą przekazujemy podczas szkoleń, była czynnikiem, który wpływa na kompetencje danej osoby lub firmy. Również nasza wiedza jest ciągle udoskonalana poprzez bezpośredni kontakt w czasie wykładów. Szkolenia firmy Zehnder polegają bowiem nie tylko na przedstawieniu danych produktów – zawsze staramy się rozmawiać oraz rozwiązywać problem lub temat, z którym boryka się projektant lub instalator. Staramy się wspólnie udowadniać prawidłowość działania danego rozwiązania systemowego.

Przy okazji już teraz chcemy zaprosić chętnych do uczestnictwa w dwóch rodzajach szkoleń: Akademii Wentylacji Komfortowej Zehnder oraz Zehnder Comfosystems – montaż, obsługa i serwis. Więcej informacji na naszej stronie internetowej.

 

 


 

pi