Drukuj
Nadrzędna kategoria: Artykuły tematyczne

Efektywne wykorzystanie miejsc sprzedaży. Warto wytypować najbardziej atrakcyjne  miejsca na ekspozycję. Kolejność postrzegania materiałów ekspozycyjnych powinna wynikać z ich priorytetuPokaż, jak wyglądasz, a powiem ci, kim jesteś! – To znane poniekąd powiedzenie powinno nam stale towarzyszyć, ponieważ wizerunek ma podstawowe znaczenie w sukcesie. Dosłownie ułamek sekundy trwają podświadome procesy w mózgu, które kształtują odruchowe zachowanie wobec człowieka, którego się spotyka, ale również wobec marki produktów czy miejsca ich sprzedaży.


Kto odpowiada za prezencję marki w sklepie? – Właściciel marki, przy czym sklep to najczęściej nie jego własna przestrzeń, dlatego działania na tym polu muszą być stale kontrolowane. A kto odpowiada za wizerunek instalatora? – On sam, z tym że często jest przy okazji nośnikiem reklamowym różnych marek.

Jak instalator może budować markę własną – Poradnik osobisty

Na początku załóżmy, że każdy z nas może być szefem marketingu – dla marki, którą sam stanowi. W budowaniu marki własnej z powodzeniem może wykorzystywać niektóre metody i techniki stosowane do budowania wizerunku marek produktów.

Branding osobisty (ang. personal branding) to zarządzanie wizerunkiem osoby działającej w sferze publicznej: biznesie, nauce, polityce, mediach itd. – słowem wszędzie tam, gdzie odnoszone sukcesy, właściwie przedstawione, budują pozycję danej osoby i zwiększają jej wartość. Dokładnie te same zasady można odnieść do biznesu instalacyjnego. Dekalog skutecznego brandingu osobistego to zarówno tradycyjne narzędzia marketingowe, jak i technologia Web 2.0. Wskazanymi poniżej instrumentami z całą pewnością warto się na co dzień posługiwać.

Misja, wizja i reszta życia
Najtrudniejszym zadaniem, ale i przynoszącym zaskakująco odkrywczy efekt, jest wyobrażenie sobie siebie samych jako marki – rozpoznawalnej, lubianej, wybieralnej. Budowanie swojego wizerunku dobrze jest zatem rozpocząć od znalezienia tzw. USP (ang. Unique Selling Proposition), czyli powodu, dla którego miałoby się być wybieralnym oraz tych cech, które zdecydowanie odróżniają nas od konkurencji. Kolejnym krokiem będzie określenie wizji i misji. Wizja jest opisem naszego wizerunku w odległej przyszłości, przy założeniu wystąpienia korzystnych uwarunkowań. Misja, natomiast, to sposób, w jaki chce się swoją pozycję osiągnąć.

Pozycjonowanie
 Po określeniu wizji i misji zdecydowanie łatwiej będzie określić tzw. własne pozycjonowanie, które jest zbiorem spostrzeżeń, wrażeń i odczuć w stosunku do nas, jakie mają inni.

Grzegorz Osóbka

Jak instalator może budować markę własną, czyli Poradnik osobisty można znaleźć w PI 10/14