Prawo i finanse
Weryfikacja kontrahentów
- Szczegóły
Każdy przedsiębiorca, aby uniknąć negatywnych konsekwencji związanych z brakiem płatności za wykonaną usługę, powinien uzyskać informacje o swoich kontrahentach. Ograniczy to ryzyko braku płatności i ułatwi ewentualną przyszłą windykację dłużnika. Gromadzenie danych powinno być procesem stałym: poczynając od pierwszych rozmów i przygotowania oferty, poprzez negocjacje warunków sprzedaży, podpisanie umowy, aż do zakończenia współpracy.
Zabezpieczenia płatności w branży instalacyjnej. Lepiej zapobiegać niż … mieć problemy
- Szczegóły
Każdy chce, aby współpraca z kontrahentem układała się wzorowo – daje to satysfakcję i korzyści z dobrze wykonanej umowy. W większości realizowanych inwestycji nie ma większych problemów z zapłatą należnego wynagrodzenia, ale zdarzają się i takie, gdy inwestor z różnych przyczyn odmawia wypłaty. Dlatego zawsze trzeba zabezpieczać swoje interesy.
Odpowiedzialność za jakość towarów i usług. Co w praktyce oznaczają zmiany w prawie cywilnym?
- Szczegóły
W następstwie nowelizacji z dniem 25.12.2014 r. w Kodeksie cywilnym kompleksowo zostały uregulowane uprawnienia i obowiązki wynikające z rękojmi i gwarancji jakości, mające zastosowanie do wszystkich kupujących i sprzedawców. Jednocześnie utraciły moc ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, a także o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Odpowiedzialność za jakość towarów i usług. Co w praktyce oznaczają zmiany w prawie cywilnym?
- Szczegóły
W następstwie nowelizacji z dniem 25.12.2014 r. w Kodeksie cywilnym kompleksowo zostały uregulowane uprawnienia i obowiązki wynikające z rękojmi i gwarancji jakości, mające zastosowanie do wszystkich kupujących i sprzedawców. Jednocześnie utraciły moc ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, a także o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Umowa o roboty budowlane i remontowe. Odbiory, usunięcie wad i odstąpienie od umowy
- Szczegóły
Kontynuujemy temat umów o roboty budowlane, dopełniając go o zagadnienia związane z odbiorem robót, usunięciem wad czy ewentualnym odstąpieniem od umowy.
Nowa ustawa o prawach konsumenta. Zawieranie umów konsument – przedsiębiorstwo energetyczne
- Szczegóły
Ustawa o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 roku, wprowadza nowe zasady zawierania umów w relacji przedsiębiorstwo – konsument. Nowe przepisy w sposób istotny wpłyną na zakres obowiązków przedsiębiorstw energetycznych.
Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych w praktyce
- Szczegóły
Od dnia wejścia w życie nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych, co miało miejsce 19 października 2014 r., zamawiający oraz wykonawcy związani są nowymi zasadami postępowania przetargowego. Artykuł przedstawia praktyczne aspekty kluczowych zmian oraz istotne rady dla organizatorów oraz uczestników przetargów.