envelope redakcja@polskiinstalator.com.pl home ul. Rosoła 10a
02-786 Warszawa

PI www

5925 lat temu dział handlowy Junkers rozpoczął sprzedaż urządzeń grzewczych w ramach spółki Robert Bosch w Polsce, oferując dwie podstawowe grupy produktów: termy i kotły gazowe. Dziś Junkers-Bosch sprzedaje w Polsce 75 tys. produktów rocznie i rozwija nowe obszary działalności. Marka mocno zaznacza swoją obecność na rynku urządzeń wykorzystujących energię odnawialną, np. pompy ciepła, a także na rynku klimatyzacji.

Firma Bosch rozpoczęła budowę struktur handlowych w Polsce w 1992 roku. Jednym z pierwszych jej działów, które uruchomiły sprzedaż urządzeń na polskim rynku, był Junkers. Na początku 1993 roku Junkers oferował polskim konsumentom dwa typy urządzeń: termy i kotły gazowe. To właśnie Hugo Junkers, założyciel marki, już w pierwszej połowie XX wieku opracował podstawy technologii kondensacyjnej. Jednak na początku lat 90-tych marka Junkers sprzedawała w Polsce jedynie kilkaset sztuk kotłów kondensacyjnych rocznie. Zdecydowaną większość sprzedawanych urządzeń stanowiły w tym czasie kotły tradycyjne. Nie bez znaczenia była ówczesna, bardzo wysoka cena urządzeń wykorzystujących innowacyjną technologię kondensacji. Obecnie Junkers-Bosch sprzedaje polskim klientom co roku kilkadziesiąt tysięcy kotłów kondensacyjnych, oferując urządzenia dostosowane do indywidualnego budżetu.

W Polsce słowo Junkers stało się synonimem słowa „terma". To właśnie ten produkt jest jednym z kluczowych urządzeń marki. To Junkers-Bosch wprowadził do Polski hydrogenerator iskry – technologię pozwalającą na niewykorzystywanie w termach innych źródeł energii. Znacząco poprawiło to bezpieczeństwo tych urządzeń. Marka od lat pozostaje liderem sprzedaży w tym segmencie rynku.
Dziś Junkers-Bosch oferuje na polskim rynku niezwykle szerokie portfolio urządzeń do ogrzewania i chłodzenia budynków. Oprócz produktów tradycyjnie kojarzonych z marką, takich jak termy elektryczne i gazowe do podgrzewania wody, czy kotły kondensacyjne, w ofercie Junkers-Bosch znajdziemy także systemy wentylacji, pompy ciepła i klimatyzację oraz rekuperację do mieszkań oraz domów. Co istotne – marka oferuje produkty w każdym segmencie cenowym: podstawowym, zaawansowanym i premium. W ciągu ostatnich 25 lat Junkers-Bosch zorganizował w Polsce ponad 100 000 szkoleń dla instalatorów, serwisantów, studentów i uczniów. Eksperci, którzy chcą związać się z marką na dłużej, przechodzą specjalistyczną ścieżkę szkolenia i uzyskują uprawnienia Autoryzowanego Instalatora lub Autoryzowanego Serwisanta Junkers-Bosch, a wraz z nimi – szerokie wsparcie w rozwoju własnego biznesu. Wszystkim instalatorom marka oferuje natomiast udział w programie lojalnościowym, w którym do zdobycia są atrakcyjne nagrody. Junkers-Bosch prowadzi także działalność edukacyjną, realizując m.in. program dla uczniów technicznych szkół średnich „Junkers szkoli". W jego ramach już ponad 800 uczniów i nauczycieli z całej Polski miało możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu kondensacji, pomp ciepła i technologii solarnej. We wrześniu tego roku wystartowała piąta edycja programu.


 

pi