envelope redakcja@polskiinstalator.com.pl home ul. Wąski Jar 9
02-786 Warszawa

Advertisement





Sprawność pomp ciepła. Część 2. Etykiety efektywności energetycznej

Odwiedzając sklepy ze sprzętem AGD od końca lat 90 ubiegłego wieku mogliśmy się spotkać z kolorowymi etykietami informującymi o tym, jak sprawne i efektywne jest urządzenie, którego etykieta dotyczyła. Od września 2015 podobne etykiety pojawiły się także dla urządzeń grzewczych i ich głównym zadaniem było pokazanie klasy efektywności energetycznej urządzeń.

Więcej…
Sprawność pomp ciepła Część 1. Co trzeba wiedzieć


Sprawność pomp ciepła zdecydowała o ich karierze jako oszczędnych źródeł ciepła. Jednak czy właśnie o sprawności możemy mówić w kontekście procesów zachodzących w pompach ciepła? Dlaczego obecnie[...]

Więcej…

Pompy ciepła na propan (R290) – wymagania producentów dotyczące montażu, uruchomienia i serwisowania urządzeń


Producenci pomp ciepła przeznaczonych do ogrzewania (ew. chłodzenia) budynków i przygotowania ciepłej wody użytkowej coraz częściej wprowadzają do swojej oferty pompy ciepła wykorzystujące natura[...]

Więcej…

Kierunek na przyjazne środowisku czynniki chłodnicze. Przegląd pomp ciepła


Trudno dziś sobie wyobrazić nasze życie bez czy klimatyzatorów, a już niebawem standardem w wielu domach będą także pompy ciepła. Większość tych urządzeń funkcjonuje w oparciu o lewobieżny obieg [...]

Więcej…




Systemy hybrydowe jako odpowiedź na potrzebę transformacji energetycznej

Jako odpowiedzialny producent działający w branży grzewczej wiemy, że stopniowe odchodzenie od paliw kopalnych jest procesem nieuniknionym i dodatkowo ściśle i coraz bardziej restrykcyjnie regulowanym przepisami unijnymi dotyczącymi energochłonności i emisyjności budynków, ale najważniejsze, żeby został on przeprowadzony w sposób zrównoważony i zapewniający bezpieczeństwo energetyczne odbiorcom. Równie ważne jest przejście do miksu energetycznego, który pozwoli uniknąć monopolu jednej technologii. Taki monopol mogłoby spowodować m.in. zaburzenia w dostawach wybranych urządzeń i problemy w zapewnieniu dostatecznej ilości nośników energii do ich zasilania.

Więcej…
Sprawdzone rozwiązania Taconova w obszarze równoważenia hydraulicznego. Większa wydajność systemów grzewczych w okresie zimowym


Ze względu na rosnące koszty energii, optymalizacja jej zużycia w budynkach staje się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Skutecznym rozwiązaniem, poprawiającym wydajność systemów grzewczych n[...]

Więcej…

Instalacje ogrzewcze. Część I – zarys wstępu do podstaw. Definiowanie danych ogólnych w programie Sankom Audytor SET 7.2, część I


Rozpoczynamy cykl poświęcony projektowaniu instalacji HVAC. Prezentować będziemy zagadnienia teoretyczne, ale także praktyczne aspekty ich realizacji. Analizy prezentować będziemy na znanych i po[...]

Więcej…

Kotły kondensacyjne H2 ready


Rynek kotłów kondensacyjnych wciąż zmierza w kierunku maksymalnej redukcji śladu węglowego – w związku z zieloną transformacją oraz coraz większą świadomością inwestorów. Jednym ze sposobów na do[...]

Więcej…




Rozwiązania„Plug & Play” – nieodłączne wsparcie w kolejnych etapach tzw. cyklu życia instalacji

W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że Plug & Play to metoda podłączania urządzeń bez dodatkowych ustawień i instalacji. Urządzenia typu Plug & Play uruchamia się natychmiast po podłączeniu, względnie po bardzo prostej konfiguracji/ustawieniu, które nie wymaga fachowej wiedzy. To wyjątkowa zaleta. Nic więc dziwnego, że branża HVAC już dawno rozpoznała korzyści związane z Plug & Play, obserwowane również w innych dziedzinach. Mowa tutaj nie tylko o sterowaniu, ale i o wszystkich podłączeniach. Coraz bardziej zaawansowane technicznie rozwiązania HVAC, a przy tym coraz trudniejszy, ewentualnie ograniczony dostęp do wykwalifikowanych techników bardzo sprzyjają trendowi Plug & Play.

Więcej…
Projektowanie kurtyn powietrznych w budynkach użyteczności publicznej


Kurtyny powietrzne to od dawna znane i powszechnie stosowane urządzenia służące do odgrodzenia strumieniem powietrza środowiska wewnętrznego od zewnętrznego. Struga powietrza o dużym impulsie, tw[...]

Więcej…

Komfortowe i czyste powietrze wewnętrzne – jak je zapewnić?


Wysokie ryzyko zakażenia się koronawirusem beta SARS-CoV-2 spowodowało, że w wielu krajach rozgorzały dyskusje na temat sposobów walki z rozprzestrzenianiem się patogenów w pomieszczeniach i w ty[...]

Więcej…

Airzone od THERMOSILESIA


Airzone, nowość w ofercie THERMOSILESIA, to innowacyjne rozwiązanie usprawniające pracę klimatyzacji kanałowej. System inteligentnego zarządzania wielostrefowego Airzone zapewnia niezależną dystr[...]

Więcej…

Zawory kątowe – przegląd oferty rynkowej

W naszym krótkim przeglądzie przyjrzymy się ofercie rynkowej zaworów kątowych. Przeanalizujemy także ich parametry pod kątem cech użytkowych i przeznaczenia produktów.

Na początku odpowiedzmy sobie na pytanie, dlaczego zawory kątowe nazywają się akurat tak – czemu kątowe? Wynika to z ich geometrii, wlot jest pod kątem prostym do wylotu. No dobrze, ale przecież niektóre inne zawory, np. termostatyczne zawory grzejnikowe, kurki kulowe do rozdzielaczy itp. także mogą mieć figurę kątową, a takie ich wersje wcale nie są nazywane kątowymi.

Więcej…
Uzdatnianie wody pitnej – dobór rozwiązań


O wodzie pitnej możemy mówić w różnych kontekstach, bo w końcu co oznacza, że jest ona pitna? Czy woda z ujęcia głębinowego jest pitna? Czy woda z ujęcia powierzchniowego jest pitna? Czy deszczów[...]

Więcej…

Bezpieczne i ekonomiczne korzystanie z wody w szpitalach. Co oferują nowoczesne technologie?


Szpitale to bardzo wymagające obiekty, jeśli chodzi o zaopatrzenie w. Stosuje się ją tu m.in. do celów spożywczych, w tym – zaopatrzenia szpitalnej kuchni, higieny osobistej personelu i pacjentów[...]

Więcej…

Zawory zwrotne antyskażeniowe w praktyce


W artykule omówiłem tematykę urządzeń zabezpieczających przed wtórnym skażeniem wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, skupiając się przede wszystkim na zaworach zwrotnych antyskażeniowych, [...]

Więcej…

Dziś internet w branży grzewczo-instalacyjnej (w skrócie G-I) odgrywa ważną rolę, a jego znaczenie stale rośnie, podobnie jak w wielu innych branżach. Poniższy raport skupia się głównie na aspektach wykorzystania internetu w działaniach marketingowych i sprzedażowych firm branży G-I oraz w procesie decyzyjnym klientów.


Raport "Internet w branży grzewczo-instalacyjnej" publikowany był dwukrotnie: za rok 2012 oraz 2013. Pomysłodawcą wykonania raportu był SPIUG – Stowarzyszenie Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych. Tego rodzaju opracowania nie są spotykane dla branży G-I, częściej badaniu podlegają branże usługowe, finansowe i niektóre techniczne z zakresu motoryzacji czy elektroniki. Tym ciekawsze mogą się więc okazać wnioski płynące z opracowania.

Co chcą wiedzieć klienci?

  Tylko niecałe 9% małych firm ma szansę być odnalezionych w internecie przez klientów szukających lokalnego dostawcy wg zapytań typu: "kotły wrocław", "kolektory kraków" itd. Aż ¾ z nich można bowiem znaleźć dopiero na siódmej lub dalszej stronie wyników wyszukiwania w Google. To między innymi efekt ubogiej zawartości i niekorzystnej budowy ich stron w internecie.

W latach 2008-2013 do najpopularniejszych segmentów branży G-I w internecie należały kotły oraz grzejniki. Zainteresowanie kotłami obniżyło się jednak w widoczny sposób od 2008 roku. Może to wynikać z faktu, że są to obecnie "standardowe" urządzenia i potrzeby informacyjne w tym zakresie są relatywnie niskie. Zainteresowanie kotłami wiązało się przede wszystkim z konkretnymi ich rodzajami (82% zapytań w 2013 r.) Najwięcej zapytań dotyczyło kotłów gazowych, a także na paliwo stałe. W 2013 r. znacznie wzrosło zainteresowanie kotłami elektrycznymi. 

Zainteresowanie grzejnikami jest w zasadzie stałe. Ten produkt ma charakter popularnego i jak wskazuje kolejna statystyka, zapytania w internecie o grzejniki są związane głównie z poszukiwaniem konkretnego już dostawcy/sklepu (45% w 2013 r.). Równie dużo zapytań (46% w 2013 r.) dotyczy poszczególnych rodzajów grzejników i są to zapytania typu: "grzejniki łazienkowe", "grzejniki płytowe", „grzejniki aluminiowe” itp. 

Nowe technologie powinny budzić największe potrzeby informacyjne i tak też wskazuje statystyka. Zainteresowanie informacją o produktach z segmentu OZE jest znacznie wyższe niż ich sprzedaż, co szczególnie widać po fotowoltaice. Śladowa sprzedaż na rynku polskim nie idzie jeszcze w parze z poziomem zainteresowania, które – od praktycznie zerowego w roku 2011 – wzrosło zdecydowanie w latach 2012-2013.

1. Analiza zainteresowania w internecie poszczególnymi rodzajami produktów z branży grzewczej w latach 2008-2013

Ireneusz Jeleń

W czerwcowym numerze PI dodatkowo Przewodnik po rynku - Trendy w komunikacji rynkowej w branży instalacyjnej

W artykule można przeczytać również: Sezonowość zainteresowania, Kotły - jakie są poszukiwane?, Pompy ciepła - jakie są poszukiwane?, Jak budować potencjał strony?, Sposoby wykorzystania internetu w działalności, Działania w internecie a efekty sprzedażowe

 

 


 

pi