Drukuj
Nadrzędna kategoria: Artykuły tematyczne

Wywiad z Mauro Grillini – prezesem KDM International Srl i organizatorem jednej z najważniejszych branżowych imprez targowych na arenie międzynarodowej przeprowadziła Beata Stępień-Niedźwiedź.

06Jest Pan założycielem i prezesem firmy KDM Inter national, jaki jest profil i doświadczenie Państwa firmy i REED Exhibitions?

W 1986 roku założyciele KDM International – ja oraz pani Daniela Lassandro – rozpoczęliśmy działalność jako Fin-Mark, który w kwietniu 2010 roku został sprzedany grupie ITE. Głównym profilem działalności KDM International (Bolonia, Włochy) jest organizacja targów w Europie Wschodniej i krajach byłego Związku Radzieckiego. Natomiast REED Exhibitions jest największym i najbardziej doświadczonym organizatorem targów na świecie. Organizuje ponad 500 imprez targowych, wystaw, konferencji i spotkań branżowych w 39 krajach. REED Exhibitions posiada ponad 50-letnie bezkonkurencyjne doświadczenie w organizowaniu targów i wystaw oraz celuje w tworzenie wiodących marek – wysoce ukierunkowanych imprez, jako miejsca spotkań biznesowych dla ludzi z całego świata.

Jak długo organizowane są targi Aqua-Therm?
Nad sektorem HVAC pracujemy już od ponad 15 lat. Pierwszym wydarzeniem, jakie organizowaliśmy były targi Aqua-Therm w Kijowe, obecnie punkt odniesienia dla wszystkich targów tej marki. Mamy ogromne doświadczenie w prowadzeniu zorientowanych kampanii promocyjnych, aby przyciągać jak największą rzeszę kompetentnych zwiedzających. Marka Aqua-Therm jest dzisiaj rozpoznawana jako wiodące wydarzenie przez ekspertów branży.

Jakie jeszcze inne targi/wystawy Państwo organizują?
Dzięki zdobytemu doświadczeniu w organizowaniu targów, w tym roku zdecydowaliśmy się na zorganizowanie nowych imprez w innych branżach. W lutym tego roku odbyły się w Kijowie targi INTERIOR MEBEL. Pierwsza edycja okazała się być ogromnym sukcesem! Pod koniec kwietnia organizujemy w Kijowie targi MOTOBIKE, BIKEEXPO i ACTIVESPORT. W 2001 r. rozpoczęliśmy również organizowanie targów związanych z produktami oraz usługami przeznaczonymi dla ludzi w podeszłym wieku we Włoszech.

Jaka jest charakterystyka targów Aqua-Therm? Gdzie odbywały się do tej pory?
Aqua-Therm są międzynarodowymi targami ogrzewnictwa, wentylacji, klimatyzacji, systemów wodnych, sanitarnych, ochrony środowiska, basenów i źródeł energii odnawialnej. Są znakiem firmowym REED Exhibitions i stały się punktem odniesienia dla danego sektora przemysłu. Co roku, z ogromnym sukcesem, targi organizowane są w Czechach (18 edycji), Rosji (16 edycji), Ukrainie (13 edycji), Kazachstanie (4 edycje), Azerbejdżanie (3 edycje) oraz po raz pierwszy w tym roku w Uzbekistanie, Bułgarii oraz w Polsce. Dla przykładu na Aqua-Therm w Kijowie w 2011 r. zaprezentowało się 685 wystawców z 30 krajów, na powierzchni 31 282 m2 i goszcząc 48 425 zwiedzających.

Jakie są główne założenia wydarzenia? Do kogo są adresowane?
Aqua-Therm są targami sektora HVAC, sanitarnego i branży związanej z basenami. Są wydarzeniem B2B (business-tobusiness), na którym profesjonaliści z branży mogą się spotkać, wymienić informacje na temat nowości rynkowych, rozwijać i tworzyć nowe kontakty oraz okazje biznesowe. Głównymi odbiorcami targów są architekci, projektanci i inżynierowie infrastruktury cywilnej/użytkowej, deweloperzy, specjaliści chłodnictwa, klimatyzacji i ogrzewania, jak i technicy, instalatorzy, dostawcy energii, menadżerowie, eksperci bezpieczeństwa i dystrybutorzy.

07

Jak marka Aqua-Therm i samo wydarzenie się rozwijało?
Pierwsza edycja odbyła się w latach 80. w Wiedniu. W kolejnych latach powstały targi w Pradze, Moskwie i Kijowie. Sukces w znaczeniu rozwoju kontaktów i okazji biznesowych ugruntował reputację Aqua-Therm, jako wydarzenia wiodącego.

Dlaczego te targi odgrywają taką ważną rolę?
Aqua-Therm okazało się być wiodące dla sektora, ponieważ jest na najwyższym poziomie. Tysiące profesjonalistów co roku uczestniczy w targach, gdyż odbierają je jako miejsce, gdzie ich biznes może się przekształcać. Poza tym Aqua- Therm jest wspierany przez stowarzyszenia handlowe.

Czy polskie firmy biorą udział w targach Aqua-Therm?
Odnosząc się do poprzednich edycji, czy można było spotkać zwiedzających z Polski? Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie to TAK. Niektóre z ważniejszych polskich firm, takich jak: KAN, KISAN, ARMATURA KRAKÓW, UPONOR POLSKA, DOSPEL, REGULUS SYSTEM, TERMET, KOSPEL można było spotkać na wcześniejszych edycjach targów. Jeżeli chodzi o drugie pytanie to zawsze odnotowujemy sporą rzeszę zwiedzających z Polski, szczególnie na targach w Kijowie.

Co Pan myśli na temat Polskiego rynku? Dlaczego chcą Państwo organizować Aqua-Therm w Polsce?
Polska zaprezentowała się, jako najlepiej prosperujący członek OWGR podczas kryzysu ekonomicznego oraz posiada dynamiczny i rozwijający się rynek konsumencki. Wiemy, że pomimo pewnego spowolnienia rynku budowlanego w Polsce, będzie on w najbliższych latach rósł, a co za tym idzie również branża HVAC i wszelkie inne z nią związane. Wydaje się, że polscy przedsiębiorcy doskonale potrafią odnaleźć się w trudnych warunkach rynkowych. W związku z tym, każde wydarzenie, które będzie konfrontowało przedsiębiorców ze sobą, ale także z inwestorem nie będzie bez znaczenia dla rynku. Jakość takiego wydarzenia będzie miała również wpływ na jakość relacji biznesowych, dlatego cieszące się sukcesami targi, jakimi są Aqua-Therm, mają wpływ na punkt odniesienia dla przemysłu również w Polsce.

Myśli Pan, że Warszawa jest dobrym miejscem na organizację takich targów?
Tak, Warszawa leży w samym sercu kraju. Posiada wszelkie zaplecze logistyczne i usługowe. Poza tym, wydarzenie będzie organizowane w Centrum EXPO XXI, najnowocześniejszym ośrodku w stolicy.

Co chcą Państwo osiągnąć przy pierwszej edycji targów Aqua-Therm w Polsce?
Chcemy zorganizować w Warszawie wiodące wydarzenie branży HVAC, przemysłu sanitarnego i basenów. Mamy nadzieję, że pierwsza edycja będzie prawdziwym sukcesem zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających.

Czy podczas targów planowane są imprezy towarzyszące?
Przewidujemy szeroki program imprez dodatkowych podczas Aqua-Therm Warszawa. Zwiedzający będą mieli możliwość przedyskutowania z ekspertami zagadnień bezpośrednio związanych z branżą. Zakres tematyczny pokryje m.in. gospodarowanie i regulacje związane z przydomowymi instalacjami wodno-ściekowymi, efektywne zarządzanie energią wraz z dyskusją na temat regulacji finansowania OZE oraz wszelkich nowinek technicznych, praktycznych rozwiązań oraz rozwoju rynku HVAC w Polsce.

Jak Pan myśli, czy polski rynek OZE jest konkurencyjny na arenie międzynarodowej?
Polska, tak jak cała Europa, od dawna przygotowuje się do efektywnego wykorzystania i wspierania inwestycji związanych z ochroną środowiska. Od co najmniej dwóch dekad możemy śledzić rozwój technologii „pro-środowiskowych”. Wydaje mi się, że pomimo jeszcze docierających się przepisów i ustaw związanych z tą dziedziną gospodarki, polski produkt wyróżnia się na arenie międzynarodowej. Produkty wraz z często oryginalnymi i jednocześnie prostymi rozwiązaniami nie odbiegają od światowych standardów, a często przecierają nowe szlaki w dziedzinie najlepszych i najciekawszych rozwiązań. Przez to polski produkt jest jak najbardziej konkurencyjny na arenie światowej. Polska jest wyróżniającym i liczącym się krajem, z którym warto jest współpracować.

Dziękuję za rozmowę.