Drukuj
Nadrzędna kategoria: Artykuły tematyczne

Budowa przyłącza gazowegoGdyby mottem działań Polskiej Spółki Gazownictwa było hasło: dziś telefon – jutro gaz, o ile prostsze byłyby relacje z projektantami, wykonawcami i klientami. Taka możliwość to marzenie nie tylko wykonawców, ale chyba bardziej klientów. Niestety, na skutek wielu nieudanych poczynań PSG wydaje się to zupełnie nierealne. A szkoda!

 

Brak wiary w mechanizmy rynkowe

Lista błędnych działań i decyzji w tym obszarze jest imponująca. Przede wszystkim – zaniechanie kompensat dla klientów spowodowało ogromne opóźnienia w realizacji wielu inwestycjii postawiło ich pod ścianą, nie dając żadnych szans na znalezienie satysfakcjonujących rozwiązań.

Warto przypomnieć, że kompensaty zabezpieczały PSG przed procesami sądowymi, gdyż klienci sami mogli wybierać projektanta oraz wykonawcę do swoich inwestycji związanych z realizacją przyłączy gazowych i tylko do nich mogli mieć pretensję, gdy coś poszło niezgodnie z założeniami. Teraz, jak sądzę, zwiększy się liczba spraw, w których klienci będą się domagali odszkodowań za nieterminowe wykonawstwo PSG, który mieni się jedynym władnym do wyboru projektanta i wykonawców.

Autor: Ewa Kochanowska

Fot. DAR-GAZ

W PI 11-12/2014 w dalszej części artykułu wiele przykładów nieodpowiednich decyzji i propozycje poprawienia tego stanu rzeczy.