Drukuj
Nadrzędna kategoria: Aktualności

38Dwudziestolecie istnienia De Dietrich na polskim rynku świętowano hucznie i elegancko, a rocznica stała się okazją do podsumowania wielu osiągnięć krajowego oddziału firmy. Redakcja Polskiego Instalatora już teraz deklaruje chęć obecności również na trzydziestej, czterdziestej, a nawet pięćdziesiątej rocznicy działalności firmy na polskim rynku. Powodzenia!

De Dietrich to jedna z najstarszych marek w branży grzewczej na świecie. W 2009 roku, po połączeniu grupy De Dietrich Remeha i Baxi Group, powstało trzecie co wielkości przedsiębiorstwo w Europie w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań klimatycznych, wytwarzania ciepłej wody i usług.

39Wydawać by się mogło, że rocznica dwudziestolecia istnienia firmy w Polsce wobec ponad 300 - letniego dziedzictwa marki De Dietrich i 240 lat, jakie upłynęły od roku 1778, czyli od czasu oficjalnego zastrzeżenia logo De Dietrich, kiedy to róg łowiecki został połączony z nazwą firmy na pamiątkę dekretu wydanego przez Króla Ludwika XVI, mającego na celu zabezpieczenie wyrobów firmy De Dietrich przed ich podróbkami, to niewiele. Liczbowo i pokoleniowo patrząc, to rzeczywiście skala trudna do porównywania. A jednak 20 lat istnienia firmy na młodym polskim rynku to już może być powód do dumy. W ciągu tych lat gospodarka naszego kraju nie bez wstrząsów przebyła drogę od początków wolnego rynku do dziś. Dlatego De Dietrich zasłużenie hucznie świętował w czerwcu dwudziestolecie obecności w Polsce.
Wagę rocznicy podkreślał Grzegorz Szukiel, Dyrektor Zarządzający De Dietrich Technika Grzewcza w swoim wystąpieniu na urodzinowej gali. – Obecna pozycja firmy ma swoje początki w podjętych wiele lat temu decyzjach biznesowych, sprzyjających czynnikach zewnętrznych oraz okolicznościach
ekonomicznych – mówił. Jako najważniejszą wymienił decyzję De Dietrich Thermique o założeniu spółki dystrybucyjnej w Polsce oraz przystąpienie Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. Oba te czynniki warunkowały sens i powodzenie prowadzonej działalności gospodarczej.
Wkroczyliśmy w rok 2018 z dużymi sukcesami odnotowanymi w roku ubiegłym, w którym wartość sprzedaży i liczba sprzedanych urządzeń po raz kolejny przekroczyły zakładane cele. W roku 2017, zaszczytne 3-cie miejsce pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży w naszej Grupie BDR Thermea
za spółkami z Turcji i Chin. – zwracał uwagę gości prelegent. – Naszym sukcesom towarzyszą duże zmiany w branży grzewczej oraz okoliczności, które stwarzają dla nas wszystkich szanse dalszego rozwoju. Następuje szybki wzrost świadomości społecznej, wymagań dotyczących czystości powietrza oraz walki ze smogiem. Wprowadzone ustawy wymuszają poprawę jakości i obniżenie emisyjności kotłów na paliwa stałe a liczne inicjatywy lokalne wspomagają instalację nowoczesnych urządzeń do produkcji ciepła i ciepłej wody użytkowej, często w oparciu o odnawialne źródła energii. Potencjał rynku wciąż jest ogromny. Warto wspomnieć o 1,7 mln kotłów stałopalnych czekających na wymianę oraz brak ponad 2 mln mieszkań gdzie często także montuje się kotły dwufunkcyjne. Dopasowując się do tych zmian i wzrostu popytu zwiększyliśmy liczebność działu sprzedaży w ostatnich latach oraz rozbudowaliśmy laboratorium produktów OZE we Wrocławiu – podkreślił.
40De Dietrich Technika Grzewcza to 42 osobowy zespół, który stawia przed sobą kolejne wyzwania. Podstawowe trendy, tak wyraźnie dzisiaj widoczne, to szybki rozwój produktów OZE, digitalizacja kontaktów z klientami oraz zmiany w światowej energetyce. To stwarza konieczność opracowania nowych strategii i podjęcia zupełnie nowych działań.
Podczas uroczystej gali, zorganizowanej w jednym z pięknych zabudowań hotelu ZAMEK TOPACZ w Ślęzy pod Wrocławiem, wyróżniono najdłużej związanych z firmą pracowników oraz przedsiębiorstwa współpracujące z De Dietrich.
Po uroczystej kolacji sceną zawładnął na długi czas Leszek Możdżer – polski kompozytor, pianista jazzowy, długo zbierając po pięknym koncercie zasłużone oklaski. Następnie zgromadzonych gości bawili „występujący" na wielkim ekranie – niczym na scenie – autorzy największych przebojów światowej muzyki rozrywkowej, przywoływani do życia przez zaproszonego na galę Hirka Wronę – polskiego dziennikarza telewizyjnego i radiowego, publicystę, didżeja oraz producenta i reżysera wydarzeń artystycznych oraz koncertów. W rytmie puszczanych na ekranie teledysków goście, wśród których byli pracownicy firm współpracujących z De Dietrich, zagraniczni przedstawiciele firmy, bawili się do późnych godzin nocnych.

101

 

 

Autor: Agnieszka Cal-Hubska

1998 – spółka De Dietrich Technika Grzewcza rozpoczyna działalność
w Polsce. Mały, trzyosobowy zespół, kierowany przez Kazimierza
Gołeckiego, zaczyna działać we Wrocławiu. W pierwszym roku działalności,
głównym celem firmy, było stworzenie sieci serwisowej.
Od września do grudnia powstaje 12 serwisów gwarancyjnych, a równolegle
trwają liczne szkolenia serwisantów.
1999 – następuje kilka ważnych wydarzeń, które mają bezpośredni
wpływ na pozycję De Dietrich w Polsce. Między innymi firma przejmuje
rynek kotłów Schafer, a pracownicy i partnerzy handlowi przejętej
spółki dołączają do De Dietrich Technika Grzewcza. W Polsce uruchomiony
zostaje pierwszy magazyn we Wronkach.
2000 – firma odnotowuje pierwszy duży sukces finansowy, osiągając
obrót 9,5 miliona złotych.
2001 – powstaje cieszący się do dziś ogromnym sukcesem program
lojalnościowy – Klub Złotego Instalatora. Firma umacnia swoją pozycję
na rynku polskim w segmencie kotłów żeliwnych w oparciu o urządzenia
produkowane we Francji.
2004 – po połączeniu De Dietrich Thermique z holenderską spółką
Remeha, firma zaczyna promować komercyjne kotły kondensacyjne.
2006 – spółka wprowadza na rynek wiszący kocioł kondensacyjny
MCR, który stał się flagowym produktem w technice domowej i do dzisiaj
został sprzedany w liczbie ponad 70 000 sztuk.
2008 – 2010 – do sprzedaży zostają wprowadzone m.in. kotły MCA
i MCR3, pompy ciepła Alezio i Kaliko. De Dietrich Remeha przejmuje
grupę BAXI, od tej pory De Dietrich Technika Grzewcza jest częścią
grupy BDR Thermea, liczącej 6500 pracowników i osiągającej obroty
1,8 mld EUR. W Polsce powstaje sieć Autoryzowanych Koncesjonerów
Sofath, których głównym zadaniem jest promocja i sprzedaż technologii
bezpośredniego odparowania w Pompach Ciepła Caliane.
2013 – 2015 – zmiany w Zarządzie De Dietrich Technika Grzewcza.
Kazimierz Gołecki przechodzi na emeryturę, a na czele spółki staje
Grzegorz Szukiel. Spółka inicjuje liczne programy szkoleniowe nastawione
na rozwój pracowników, poszerzanie wiedzy produktowej
i wzrost jakości obsługi klientów. W 2015 De Dietrich przenosi się
na ulicę Północną, gdzie oprócz nowoczesnych biur, przy znaczącym
udziale sponsorów, powstaje ośrodek szkoleniowy z profesjonalnym
laboratorium. Szkolenia dla instalatorów prowadzone są zarówno
w stacjonarnym ośrodku szkoleniowym, jak i laboratorium mobilnym,
a łączna liczba przeszkolonych sięga 1500 rocznie.
2016 – nowe produkty to między innymi hybrydy, systemy solarne Slim,
następna generacja pomp ciepła Alezio, kocioł MCR Home, oraz długo
oczekiwane duże zasobniki o pojemności 750 i 1000 litrów. Zatrudnienie
nowych pracowników, wdrożenie nowych produktów oraz efektywna
polityka cenowa skutkują wzrostem sprzedaży do 100 mln złotych.
2017 – Rosnąca świadomość antysmogowa w Polsce sprzyja strategii
Grupy BDR Thermea, która stawia na odnawialne źródła energii. Pompy
ciepła, systemy solarne i fotowoltaika cieszą się w Polsce coraz większą
popularnością. De Dietrich szeroko korzysta z doświadczenia Grupy oraz
międzynarodowej wymiany doświadczeń. Pomóc ma w tym, zmiana
struktury i podział organizacji marketingu produktów na Odnawialne
i Nieodnawialne Źródła Energii. Ponadto, w 2017 roku zostaje wprowadzony
De Dietrich Assistance – program odpłatnej przedłużonej
do 5 lat gwarancji na wybrane urządzenia. W katalogu pojawiają się
nowe produkty np. kotły MCA Pro 160 oraz, Lumea MPX – nowoczesne
urządzenia wyznaczające nowe trendy w segmencie kondensacji.
Spółka aktywnie udziela się w stowarzyszeniach branżowych
w Stowarzyszeniu Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych,
oraz Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła. Koniunktura
sprzyja rozwojowi firmy, która w 2017 roku sprzedaje ponad 24 000
kotłów i pomp ciepła, co ma bezpośrednie przełożenie na rekordowy
obrót, który przekracza 120 milionów złotych.
2018 – jubileusz 20-lecia obecności na polskim rynku jest dobrą
okazją do retrospektywy. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat spółka odnotowała
wzrost sprzedaży o 63% a sprzedanych produktów o 76%. Jest
to źródłem finansowej stabilności spółki i dobrym prognostykiem
dalszego rozwoju.